Catering dla firm, czyli przygotowywanie oraz dostarczanie gotowych posiłków, oraz organizowanie imprez, zyskuje na swojej popularności. Z usług tego typu korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Ten dział staje się coraz atrakcyjniejszym obszarem, do rozpoczęcia działalności dla osób, które dobrze czują się w kuchni. Wiele osób zastanawia się nad tym, czy na bogatym już rynku, jest miejsce na kolejny catering dla firm.

Jest wiele kwestii, które należy wziąć pod uwagę, szukając odpowiedni na powyższe pytanie. Są to między innymi: gdzie będzie stacjonować firma, kogo będzie obsługiwała i czy w okolicy znajdują się potencjalni klienci, jaki mamy pomysł na biznes i czy jest to coś nowego.

Catering dla firmFirmy, które profesjonalnie zajmują się cateringiem dla firm, ponoszą stosunkowo niskie koszty prowadzonej działalności, a jednocześnie całkiem dobrze na niej zarabiają. Powodem takiego zjawiska jest fakt, zamawiania przez firmy obiadów, czy kanapek, na które zainteresowanie jest bardzo duże, a których koszty przyrządzenia mogą być stosunkowo małe.

Ogólnie rzecz biorąc, firmy cateringowe większe zyski mają właśnie z zamawianych obiadów, niż z organizowania imprez, które zdarzają się po prostu rzadziej. Mały catering jest obecnie najbardziej opłacalną formą tej działalności. Ponadto, wiele osób myśli, że dostarczanie kanapek do firm nie jest opłacalne, dlatego rynek nie jest jeszcze zbytnio przesycony. Mając ciekawy pomysł, możemy odnieść sukces, tworząc dobry catering dla firm.

Aby odnieść sukces, należy dotrzeć z ofertą do firm, które mogą być zainteresowane naszymi produktami. Jednak nie opierajmy się tylko na tych działaniach marketingowych, gdyż kanapki dostarczać możemy także do innych miejsc, na przykład co centrów handlowych czy nawet autobusów.

Chcąc rozpocząć działalność cateringową dla firm, musimy wiedzieć, jakie usługi dokładnie chcemy świadczyć. Mały catering opiera się głównie na robieniu oraz dostarczaniu, ale ciężko od razu stwierdzić, czy mieszczące się nieopodal naszego lokalu firmy, będą zainteresowane skorzystaniem z naszych usług. Najlepiej jest urozmaicić naszą ofertę, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie i aby mogło z naszej oferty skorzystać więcej osób. P

rzykładowo, jeżeli chcemy skupić się głównie na robieniu kanapek, klient powinien mieć do wyboru kanapki z serem, pomidorem, wędliną, ogórkiem, w bagietce, w chlebie dietetycznym. Powinny być one różnorodne, a w środku powinny być takie dodatki jak sałata, rzodkiewka, czy inne warzywa. Każde danie powinno być osobno zapakowane, najlepiej w specjalną folię lub pudełko. Tańszym rozwianiem jest oczywiście folia. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę także to, że nasi klienci mogą mieć jakieś nie tolerancje pokarmowe, alergie, być wegetarianami, weganami.

Catering dla firm może dostarczać także sałatki, które ostatnimi czasy cieszą się popularnością. Mogą być one przykładowo, rybne, warzywne, greckie. Warzywa używane do ich przyrządzania przede wszystkim muszą być świeże i pochodzące z wiadomego źródła. Jeżeli będą to warzywa BIO ich atrakcyjność podwójnie wzrośnie. Catering dla firm w swoich ofertach ma także obiady oraz desery. We współczesnym zabieganym świecie, ludzie rzadko mają czas na przygotowanie posiłków w domu. Możliwość zamówienia do pracy zdrowego, pożywnego i atrakcyjnego cenowo obiadu może być dla nich bardzo korzystną propozycją.

Ponadto, catering dla firm dostarczać może także kawę, kompoty, herbatę, świeżo wyciskane soki, czy gorąca czekoladę. Bardzo ważne dla klientów jest to, aby posiłki zrobione były ze świeżych produktów. Catering dla firm, który dopiero próbuje zaistnieć w samym mieście, powinien w odpowiedni sposób przeanalizować rynek. Na początek warto zrobić listę potencjalnych odbiorców (na przykład biurowców, firm, centrów handlowych, znajdujących się nieopodal).

Dobrym pomysłem jest także wybranie się w dane miejsce oraz sprawdzenie, czy w danym biurowcu jest bufet, restauracja lub stołówka. Niektóre firmy mogą mieć już podpisaną umowę z daną firmą oferującą catering, ale nie powinniśmy się tym zrażać. Możemy takiej firmie zaproponować nasz catering dla firmy i jeżeli okaże się, że będziemy mieli lepsze warunki, to być może skorzystają oni w przyszłości z naszej oferty.

Ciekawym działaniem marketingowym jest także dostarczenie próbek naszych posiłków na przykład na spotkania biznesowe, które mają miejsce w naszym mieście. Jeżeli przypadną one komuś do gustu, jest szansa, że w przyszłości skorzysta on z naszej oferty. Catering dla firm powinien także posiadać dobrą lokalizację, która jest jednym z podstawowych kluczy do sukcesu. Nie może być to przykładowo dom prywatny, w którym nie ma odpowiedniej ilości miejsca do robienia masowej ilości posiłków.

Jeżeli chodzi o zatrudnienie pracowników, warto postawić na osoby, które mają doświadczenie w gastronomii i którym żadne wyzwanie nie jest straszne. Reasumując, catering dla firm jest bardzo dobrym pomysłem na biznes. Wszystko należy tylko dobrze przemyśleć i zaplanować, aby nasza firma osiągnęła wymarzony przychód.