Jak działać, by marketing na Facebooku przynosił efekty?

0 Comments

Wiele firm zrozumiało już jak dziś niesamowicie ważne jest posiadanie swojego konta na Facebooku. Rozumiemy, że musi to być profil wiarygodny, budzący zaufanie, a także wypełniony w skrupulatny sposób. Tylko taki FanPage ma szanse przynieść nam wiele korzyści, również tych finansowych. Odpowiednie prowadzenie i reklamowanie naszej strony jest w stanie zagwarantować nam znacznie większe korzyści, aniżeli inne formy reklamy. Zwłaszcza jeżeli działamy w nowoczesnej branży, prowadzenie Facebooka będzie dla nas niesamowicie istotną kwestią, która pozwoli na to, by rozwijać się w swojej branży jeszcze lepiej.

Odpowiednia liczba fanów na FanPage.
Oczywiście pozyskanie fanów to nie wszystko, ale pamiętajmy, że to właśnie fani naszej strony będą stanowili podstawę do tego, by móc docierać do wielu osób ze swoimi produktami, usługami czy też po prostu ze swoją twórczością. Wiele firm po prostu fanów kupuje. To jednak zwykle sztuczne konta i tego typu marketing na Facebooku zwykle nie sprawdzi się na dłuższą metę. Jaka zatem jest liczba fanów odpowiednia dla solidnego FanPage? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Nie znajdziemy żadnego wzoru matematycznego, a obserwowanie innych profili z racji wielu nadużyć nie ma sensu. Zwykle po prostu liczba ta powinna być na tyle duża, by sprzedaż naszej firmy się zwiększała, a także na tyle spora, by miał szansę zadziałać efekt kuli śniegowej dzięki poleceniu naszej marki przez fanów naszej strony innym ludziom. Sporo ma również do powiedzenia kwestia branży. Są takie, w których fanów zwykle liczy się w dziesiątkach tysięcy i branże niszowe, gdzie czasami nawet znane w środowisku marki posiadają kilkuset fanów. Raczej powinniśmy skupiać się na ich jakości, a nie jedynie suchych liczbach, bo te w rzeczywistości niewiele mówią o kondycji naszych działań na Facebooku.

Dobierz strategię działania i planuj
To właśnie brak strategii i planu sprawia, że często marketing na Facebooku przestaje przynosić dla nas takie korzyści, jakich się spodziewaliśmy lub jakie mieliśmy na samym początku istnienia naszej strony na Facebooku. Strategia reklamowa powinna przede wszystkim uwzględnić dodawanie nowych postów, wiadomości, a także wygospodarować czas na zwyczajną komunikację z użytkownikami z Facebooka, która to musi stać na najwyższym poziomie. Przygotujmy zawczasu odpowiednio dużo treści, które będziemy następnie na naszej stronie umieszczali i zaplanujmy dla nich harmonogram publikacji. To sprawi, że znacznie wygodniej będzie się nam pracowało nad kolejnymi treściami i nie będziemy musieli ich tworzyć w pośpiechu, dzięki czemu będą znacznie lepsze jakościowo. Oczywiście należy dbać również o to, by strategia uwzględniała przewagę postów neutralnych nad tymi, które mają nam przynosić korzyści finansowe w postaci na przykład pomocowania naszych produktów czy usług.

Nie marnuj potencjału
Facebook to olbrzymi potencjał, a Twoim zadaniem jest nie tylko go odpowiednio wykorzystać, ale również w późniejszym etapie rozwoju swojego FanPage, nie roztrwonić. Można to zrobić na wiele sposobów. Przede wszystkim nie możesz pozwolić na to, by znudzić swoich użytkowników. Treści, które się pojawiają muszą być ciekawe, dobrze zredagowane i zaskakujące, a przede wszystkim dające fanom jakąś korzyść, na przykład w postaci wiedzy z branży, w której działasz. Wiele firm również przesadna z ilości publikowanych postów, przez co wiele osób, które dodały stronę do ulubionych, prędko ją stamtąd usuwa, będąc zirytowanymi nadmiarem informacji. Zwykle również w takiej sytuacji informacje te są mało solidnie przygotowane i chaotyczne. Materiały pojawiające się na stronie muszą być na tyle rozsądne i przemyślane, by nie zniechęciły odbiorców do dalszych interakcji z nami. Chaos zawsze będzie działał na naszą niekorzyść i sprawi, że o wiele gorzej wypadniemy w oczach odbiorców naszych usług czy po prostu fanów. Szczególnie uważać powinniśmy przy organizowaniu rozmaitych konkursów, na których punkcie Facebook jest mocno wyczulony. Przede wszystkim muszą być to zorganizowane w odpowiedni sposób konkursy, które nie łamią jego regulaminu. A ten jest dość skomplikowany i należy pamiętać z jego zaznajomieniem się, zanim jakikolwiek konkurs zostanie przez nas stworzony.

Podsumowując wydaje się, że narzędzia, które posiada dla nas Facebook są wystarczające do tego, by nasz FanPage przynosił dla nas konkretne korzyści. Nasza firma odpowiednio może się dzięki niemu wypromować na Facebooku i pozyskać nowych klientów, fanów czy też zwiększyć świadomość istnienia swojej marki w oczach nowych klientów, którzy jeszcze nas nie znają. Oczywiście wszystko to stanie się, jeżeli odpowiednio solidnie podejdziemy do tematu marketingu na Facebooku. Wydaje się, że w wielu przypadkach zasadne będzie wynajęcie odpowiedniej agencji, która zajmie się dla nas PR oraz marketingiem w sieci społecznościowej. Nie bójmy się działać odważnie, oryginalnie, ale pamiętajmy również o regulaminie samego Facebooka.