Marketing na Instagramie: Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy aplikacji?

0 Comments

Instagram to jeden z najszybciej rozwijających się portali społecznościowych. Jego popularność wzrasta wraz z każdym kolejnym miesiącem. Na całym świecie są miliony aktywnych użytkowników, którzy nie wyobrażają sobie życia bez codziennej porcji newsów dostarczanych za pośrednictwem modnej aplikacji. To właśnie z tego powodu przybywa kolejnych form prowadzenia działań marketingowych na Instagramie. Przedsiębiorcy wydają się doceniać ogrom możliwości, jakie daje im udzielanie się w tymże serwisie. Instagram to doskonałe narzędzie do poszukiwania interesujących inspiracji, poznawania ciekawych ludzi, a także śledzenia życia celebrytów. Instagram Stories to jedna z funkcji aplikacji pozwalająca na nadawanie na żywo o tym, co właśnie dzieje się w naszym życiu. Jak wykorzystać potencjał tego portalu społecznościowego? W jaki sposób stać się popularnym? Czy warto angażować się w wyznaczanie własnych trendów? To tylko pojedyncze spośród wielu pytań, na jakie odpowiedzi szukają początkujący użytkownicy.

 

Marketing na Instagramie, czyli jak zwiększyć grono obserwujących?

 

Na początku prowadzenie profilu na Instagramie, wiele osób zastanawia się nad tym, co należy zrobić, aby zwiększyć liczbę obserwatorów. Trudno wyodrębnić jeden sposób, ponieważ algorytm działania aplikacji jest dość skomplikowany i uwzględnia wiele zmiennych. Istnieją jednak główne wytyczne, do których warto się stosować:

 

  • regularne publikowanie ciekawych i estetycznych fotografii;
  • tworzenie angażujących opisów do zdjęć, warto np. stosować bezpośrednie pytania do followersów i zachęcać ich do komentowania udostępnionej przez nas treści;
  • używanie popularnych hasztagów, które są jednocześnie zgodne z głównym tematem obrazka. Dzięki temu mamy okazję dotrzeć do szerokiego grona odbiorów zainteresowanych danym zagadnieniem;
  • odpowiadanie na komentarze jest jednym z bardzo dobrze postrzeganych zachowań. Pozwala ono na wejście z bezpośrednią relację z obserwującymi i zmniejsza dystans w relacji pomiędzy przedsiębiorcą a potencjalnym klientem;
  • udzielanie się na innych profilach umożliwia zwiększenie zasięgu prowadzonego konta i zwrócenie uwagi nowych followersów;
  • organizacja konkursów i udostępnianie kodów rabatowych to jedne z najskuteczniejszych działań marketingowych na Instagramie;
  • udostępnianie ankiet dla użytkowników, które mogą oni wypełnić i zamieścić w swoim Instagram Stories.

 

Wdrażając każdą z wyżej wymienionych czynności w życie, zwiększamy swoje szanse na to, że prowadzone przez nas konto zainteresuje większe grono osób. Warto jednak wiedzieć, że największą popularnością cieszą się te profile, które prezentują jakiś rodzaj innowacji. Wyznaczanie nowych trendów, wprowadzanie nowych form organizowania konkursów oraz udostępnianie treści wyróżniających się na tle konkurencji to działania niezwykle doceniane przez społeczność Instagrama.

 

Sprzedaż za pośrednictwem Instagrama

 

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie profili w mediach społecznościowych po to, aby zwiększyć sprzedaż własnych produktów. Marketing na Instagramie ma na celu zachęcić użytkowników aplikacji do zrobienia zakupów w konkretnym sklepie. Konkurencja jest ogromna, a więc zadanie to wcale nie należy do najłatwiejszych. Instagramowa społeczność okazuje się dość wybredna i docenia jedynie te spośród nowych profili, które mają do zaoferowania coś zupełnie nowego lub proponują preferencyjne ceny. Warto zatem zadbać o to, aby jak najmocniej sprostać oczekiwaniom konsumentów, ponieważ to właśnie od nich zależy sukces firmy.

 

Przepis na zwiększenie sprzedaży zakłada skorzystanie z wyżej wspomnianych rad. Warto także pamiętać o tym, że im lepszej jakości są nasze produkty, tym większym zainteresowaniem będą się one cieszyły. Kolejną istotną kwestią jest prezentacja towaru. Najlepiej jest, gdy jego lokowanie sprawia wrażenie, jakby znalazł się on na zdjęciu „przy okazji”, pomimo tego, że stanowi on jego główny temat. Można tego dokonać w dość prosty sposób. Wystarczy całkowicie zrezygnować z udostępniania zdjęć produktowych. Marketing na Instagramie pozwala na bycie kreatywnym, co dobrze jest wykorzystywać w praktyce. Produkt najlepiej jest czymś „ozdobić”. Jeśli głównym tematem zdjęcia są garnki, dobrym rozwiązanie jest sfotografowanie ich w zaprojektowanej w ciekawy sposób kuchni. W przypadku, gdy udostępniany fotografie jedzenia, warto je udekorować np. świeżymi ziołami i ułożyć na ładnym talerzu tak, aby wyglądało bardziej apetycznie. Sklepy odzieżowe z kolei powinny postarać się o modelki, na których będzie można zaprezentować ubrania. Będzie to o wiele ciekawsze od wrzucania zdjęć na białym tle, z których w programie graficznym wymazano wieszak lub manekina.

Marketing na Instagramie pozwala na efektywne zwiększenie sprzedaży. Możliwości jest wiele, wystarczy wybrać spośród nich te najbardziej odpowiednią dla prowadzonego przez nas biznesu. Pamiętajmy, że najważniejsze jest zawsze to, aby wzbudzić sympatię użytkowników portali społecznościowych.