Wyposażenie sklepu spożywczego

Konkurencja na rynku spożywczym rośnie z roku na rok. Ten obszar biznesu można słusznie nazwać wiecznym, ponieważ produkty spożywcze zawsze będą poszukiwane. Stabilność rynku przyciąga nowych graczy, którzy próbują wejść na rynek. Wszystkie inne rzeczy są równe, jak uzyskać przewagę nad konkurencją? Kupić odpowiednie urządzenia i meble sklepowe. Reputacja każdej firmy zależy od opinii klientów, która kształtuje się codziennie. Specjalistyczne wyposażenie do sklepu spożywczego przeznaczone jest do utrzymania optymalnego reżimu temperaturowego, przechowywania i ekspozycji towarów.

Zalety wysokiej jakości wyposażenia sklepu spożywczego

Praca z gablotkami z lat 70 to ryzyko dla własnego biznesu. Ale nowoczesna technologia da poważny impuls do rozwoju firmy:

  • Świeżość i bezpieczeństwo produktów – sklep spożywczy jest w stanie zorganizować odpowiedni stan w magazynie oraz wygodną ekspozycję na hali dzięki urządzeniom chłodniczym. Modele utrzymują towar w dobrym stanie przez czas.
  • Oszczędność energii – zużycie prądu przez urządzenia jest znacznie ograniczone. Nowoczesny sprzęt nie jest tak żarłoczny jak poprzednie generacje. 
  • Ergonomia – wyposażenie dla sklepu spożywczego zapewnia szybki dostęp do towarów zarówno dla klientów, jak i personelu.

Odmiany wyposażenia sklepów spożywczych

Wyznaczanie wyposażenia dla punktów sprzedaży produktów:

  • Chłodnictwo – zainstalowane w hali lub w magazynie. Pełni funkcje przechowywania, odmiany – lodówki i zamrażarki, witryny, szafy, stoły chłodnicze.
  • Waga i opakowanie – standaryzacja towaru przed ekspozycją lub sprzedażą produktów na wagę.
  • Wyposażenie handlowe dla sklepów – oprócz chłodnictwa są to prowadnice ścienne, regały, gabloty niechłodzone, lady kasowe.
  • Technologiczne – krajalnice do chleba, maszynki do mielenia mięsa itd. Pozwalają sprzedawać produkty nie na sztuki, ale na porcje. Używane razem z urządzeniami pakującymi.
  • Przybory – pojemniki gastronomiczne ze stali nierdzewnej, ceramiczne lub plastikowe, profesjonalne noże, deski do krojenia, miski i inne przybory.
  • Powiązany sprzęt handlowy do artykułów spożywczych – kosze i wózki na zakupy, znaki, metki, miarki i torby na produkty luzem.
  • Meble sklepowe – szafki na wino, regały piekarnicze, regały niskie i wysokie (drewniane i metalowe), naścienne, szafy drewniane.

Kompletne wyposażenie sklepu spożywczego

Jeśli zamierza się samodzielnie wyposażyć sklep spożywczy, należy rozważyć:

  • Asortyment towarów – logiczne jest kupowanie mebli sklepowych lub urządzeń na te stanowiska, które są już obecne na kontraktach lub są planowane w najbliższej przyszłości.
  • Obrót i ilość produktów – uwzględnić wielkość urządzeń chłodniczych i gablot zarówno do przechowywania towarów w magazynie, jak i do ekspozycji w strefie sprzedaży.
  • Przestrzeń w pomieszczeniu — pozostawić wystarczającą szerokość korytarza między rzędami.
  • Właściwie dobrany sprzęt handlowy sprawi, że biznes będzie bardziej wydajny i otworzy dodatkowe możliwości.

Przed zakupem sprzętu lub zleceniem w firmie wykonującej projektowanie stoisk handlowych, do sklepu spożywczego trzeba mieć szczegółowy projekt z przemyślaną technologią procesu handlowego. Konwencjonalne regały i gabloty, lodówki i zamrażarki można postawić pojedynczo, w różnych miejscach, nie wymagają żadnych działań zapewniających ich wzajemną kompatybilność i są kupowane w oparciu o główne wskaźniki ich pojemności.

Regały do sklepu spożywczego

Regały handlowe są integralną częścią nowoczesnego sklepu spożywczego czy wyspy sprzedażowej. Różnorodność modeli i wzorów regałów pozwala na efektywne ich wykorzystanie do demonstrowania różnego rodzaju produktów. Wyeksponowanie na nich towarów zapewnia dobrą widoczność i pozwala stale monitorować ich dostępność, szybko reagując na wzrost lub spadek popularności poszczególnych pozycji asortymentowych. W przypadku sklepów z ladami najlepszym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie półek ściennych. Dla działów pracujących w systemie samoobsługowym odpowiednie są regały jednostronne lub dwustronne.

Regały przeznaczone do przechowywania i ekspozycji towarów:

  • Regały metalowe uniwersalne. Od wielu podobnych konstrukcji różnią się tym, że nie posiadają połączeń śrubowych, dzięki czemu produkty te stają się proste i wygodne w procesie montażu.
  • Regały na warzywa i owoce. Przeznaczone do przechowywania, ekspozycji, sprzedaży produktów owocowo-warzywnych.
  • Regały piekarnicze. Ze względu na obecność koszy o różnej wielkości i konfiguracji pozwalają na wykonanie optymalnego rozmieszczenia grupy wyrobów piekarniczych.
  • Stojaki na wino. Regały na wino tworzą bogate wnętrze działu sprzedaży produktów winiarskich, które jest ozdobą każdego sklepu.
  • Regały magazynowe. Przeznaczone do przechowywania zarówno produktów jednostkowych oraz pakowanych w kartony.
  • Często kosze służą do eksponowania towarów promocyjnych lub sezonowych w sklepach spożywczych. Dla wygody kosze wyposażone są w regulowane dno, które można podnosić lub opuszczać w zależności od pozostałej części towaru.

Sprzęt chłodniczy

Sercem każdego sklepu spożywczego jest sprzęt chłodniczy. Urządzenia chłodnicze przeznaczone są do przechowywania i ekspozycji produktów mrożonych, chłodzonych lub wymagających specjalnych warunków przechowywania. Przy wyborze wyposażenia chłodniczego do sklepu spożywczego należy wziąć pod uwagę parametry powierzchni sprzedażowej, możliwość ich dogodnej aranżacji przy maksymalnym wykorzystaniu powierzchni handlowej.

Sprzęt chłodniczy dzieli się na:

Witryny chłodnicze z zabudową znajdują zastosowanie w małych i średnich sklepach o powierzchni do 150-250 m2. Główną zaletą gablot z zabudową jest ich mobilność i możliwość podłączenia w dowolnym miejscu w obszarze sprzedaży. W razie potrzeby gablotę na wbudowanej chłodni można łatwo przenieść i postawić w dogodnym dla siebie miejscu.

Chłodnictwo zewnętrzne zakłada obecność centralnej jednostki chłodniczej, do której podłączone są meble chłodnicze. Urządzenia chłodnicze zewnętrzne mają szereg zalet:

  • Niski poziom hałasu w strefie sprzedaży, co pozytywnie wpływa na samopoczucie klientów, pracę personelu oraz poprawia komfort atmosfery w sklepie.
  • Oszczędność energii.
  • Brak emisji ciepła w sklepie.
  • Kompaktowe i zajmują niewiele miejsca.

Dodatkową sprzedaż produktów może ułatwić doświetlenie powierzchni sprzedażowych (rekomendowany obszar zastosowania tych lamp to powierzchnie handlowe, hale wystawiennicze). Każdy sklep ma coś, co jest ukryte przed oczami klientów, ale bez tego praca sklepu jest niemożliwa.

Dodaj do zakładek Link.