Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony?

Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony?

Jak sprawdzić pozycjonowanie swojej strony? Pozycjonowanie to dość skomplikowany proces, który to wymaga podjęcia wielu działań. Dzięki nim możliwe jest znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Kiedy zdecydujemy się na tego typu czynności, wówczas kluczowa jest kwestia tego, aby monitorować słowa kluczowe. Na tej podstawie jesteśmy w stanie wywnioskować czy pozycjonowanie idzie w dobrą stronę. Jakie czynniki wpływają na pozycję naszej strony w Google?

Dlaczego warto zdecydować się na sprawdzanie strony w wyszukiwarce Google? Jakie narzędzia sprawdzą się do sprawdzania pozycji w Google? Płatne narzędzia – które są godne uwagi? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Jakie czynniki wpływają na pozycję naszej strony w Google?

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek dywagacje na temat pozycjonowania strony internetowej, warto wziąć pod uwagę czynniki, które to wpływają na naszą pozycję strony w wyszukiwarce Google. Możliwe jest ręczne sprawdzanie wyników wyszukiwania i to z pewnością nie jest zaskakująca kwestia. Nie ma konieczności posiadania zewnętrznych narzędzi, aby szybko dowiedzieć się, na jakiej pozycji znajduje się nasza witryna. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, ze nie jest to najlepsza metoda. Po pierwsze, ręczne wpisywanie fraz kluczowych może okazać się czasochłonne. Po drugie wyniki każdorazowo będą się od siebie różnić. Jak to możliwe? Należy zwrócić uwagę na kilka aspektów, które w praktyce mogą mieć znaczenie. Przede wszystkim ważna jest kwestia historii wyszukiwania użytkownika. Nie bez znaczenia są pliki cookies, które przypisywane są do danego konta. Dodatkowo wyniki wyszukiwania mogą różnić się w zależności od lokalizacji. Możliwe jest jednak urealnienie tych informacji. Jak tego dokonać? Przede wszystkim nie obędzie się bez otworzenia okna incognito, a także bez wylogowania się z konta Google. Warto dodatkowo usunąć wszelkie ślady po przeglądarce – historię, cookies.

Zobacz koniecznie :

Dlaczego warto zdecydować się na sprawdzanie strony w wyszukiwarce Google?

Część osób może zadawać sobie pytanie, dlaczego tak właściwie warto zdecydować się na sprawdzenie strony w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim możliwa jest szybka i skuteczna weryfikacja podjętych działań. Kiedy decydujemy się na pozycjonowanie strony internetowej, wówczas dokonujemy wiele zmian, dlatego też niezbędne jest monitorowanie efektów. Jeśli korzystamy z odpowiednich narzędzi, wówczas istnieje możliwość dodawania notatek. W konsekwencji obok daty możemy zamieścić czynności, które zostaną zamieszczone. W praktyce oznacza to, że poprawia się pozycja w wyszukiwarce. Kolejną zaletą jest analiza konkurencji. Jest to działanie niemalże kluczowe, niezależnie od branży. Regularne monitorowanie słów kluczowych spowoduje, że możliwe jest wykorzystanie zmian u konkurencji. Pamiętajmy o tym, że sprawdzanie strony to także sposób na sprawdzenie agencji. Możemy zobaczyć, jak efektywne są działania specjalistów SEO. Posiadając podstawową wiedzę możemy zupełnie za darmo sprawdzić ważne frazy kluczowe.

Zobacz również:

Jakie narzędzia sprawdzą się do sprawdzania pozycji w Google?

Z pewnością zdecydowałeś się na przeczytanie tego artykułu ze względu na to, że nie wiesz jak sprawdzić pozycjonowanie strony. Dlatego też spieszymy z odpowiedzią. Poza ręczną metodą, możliwe jest również skorzystanie z nieco bardziej zaawansowanych narzędzi. Doskonałym przykładem wydaje się być Google Serach Console. Pełni bardzo ważną rolę. Pomimo tego, że jest darmowy, to zapewnia chociażby kontrolę nad indeksowanie podstron, weryfikację błędów czy też sprawdzanie dostępności danych strukturalnych. Alternatywnym rozwiązaniem jest G-Spot Intensys. Jest to dość łatwa w obsłudze aplikacja, która to łączy się z wyszukiwarką, a następnie przeszukuje wyniki z kilku pierwszych stron. Warto jednak wspomnieć o ograniczeniach, bowiem możliwe jest sprawdzenie jedynie 5 fraz na raz, co nie dla wszystkich jest satysfakcjonującą wartością. Ciekawa jest także strona Webpozycja.pl. Możemy monitorować fraz dla 10 domen, pozwala wykonać 15 wyszukiwań dziennie.

Płatne narzędzia – które są godne uwagi?

Jeśli jednak irytują nas ograniczenia albo darmowe możliwości nie są dla nas wystarczające, wówczas możemy zdecydować się na płatne narzędzia do monitoringu pozycji w Google. Jednym z przykładem jest Senuto, czyli narzędzie wielofunkcyjne, które służy do analizy widoczności. Dodatkowo posiada wiele ciekawych opcji, które okażą się pomocne dla specjalistów. Dużą popularnością cieszy się również SeoStation. Specjaliści z zakresu SEO są w stanie znaleźć tam starannie przekazane dane na temat wyszukiwarki Google. Strona ta charakteryzuje się transparentnością. Dodatkową zaletą jest mobilna wersja, dzięki czemu możemy liczyć na szybki, jednocześnie wygodny dostęp do potrzeb. SeoStation wyróżnia się tym, że umożliwia wybranie dowolnej lokalizacji. Dzięki czemu możliwe jest znalezienie pozycji w mapach czy też monitorowanie subdomen.